Thursday, May 21, 2009

kembara #001

kembara #001
nota-nota pendek tentang kembara saya ke beberapa buah tempat. pengalaman kembara ini saya catatkan sebagai kenangan sahaja dan semua cerita yg saya tulis berdasarkan kepada ingatan saya sahaja, tidak ada catatan atau rakaman yg khusus yg telah saya buat semasa kembara itu...

nota kembara aljazirah 2007
-- kembara haji bersama isteri, abg, dan org tua saya...pengalaman yg menarik

nota kembara lembah indus 2006
-- ke bumi mughal pulak kerana bekerja dgn sebuah sykt pembinaan...bumi mughal ini walaupun sudah agak moden tp masih lagi agak terkebelakang dari segi pembangunan fizikalnya.... tp tak berkesempatan utk melawat bollywood

nota kembara sakura 1998
-- berpeluang ke bumi sakura kerana program technical transfer knowledge... di sini cuma boleh travel masa hujung minggu sahaja

nota kembara bumi kenyalang 1993
-- tugas membawa saya ke bumi kenyalang

nota kembara uncle sam 1981-1989
--- ini pulak semasa saya menuntut ilmu di states.. semasa saya belajar tu sempat juga jalan-jalan ke beberapa tempat di usa tu ketika semester break... winter break, travel ke arah selatan; summer break, travel ke arah timur, spring break tak travel mana-mana

nota kembara union jack 1983
--- ini kembara masa zaman student...sebenarnya bukan kembara pun tapi connecting flight saya ke new york di tangguhkan selama satu hari (kalau tak silap).....

2 comments:

FabulouswithAs said...

union jack tuh ktne??

mohdhaslanr said...

union jack to uk=united kingdom=great britain